Friday, August 4, 2017

July 3, 2017: The New Guy!


こんにちは!皆さん元気ですか?こっちは元気です。疲れているんだけど.

今週、仙台の天気がとても暑くなってきました。普段は33度とか30度ですね。アメリカの計り方にすると85-90degreesです。ユタ人にとってはそんなに暑くはないだけど日本の湿気はひどいからちょと大変ですね。でも私は頑張ってこの蒸し暑さを耐えたいと思います。

 私のための祈りがあればありがたいなぁ笑笑

今週は先週と同じ週だったので忙しかったです。今週の木曜日はスミス会長の一番最後のゾーン大会でした。御霊と啓示と決意があふれる大会でした。涙もいっぱいでした。それから私の心の中にまだ残ってる印象はスミス会長の最後の言葉です。彼は本当に素晴らしい方です。

彼はこう言いました。人生で最も大切なのは第一家族、第二従順、そして第三聖霊の導きです。

この話はちょとズレっていきますがスミス会長ってすごいよ証を述べるたびに御霊をよく感じました。ものすごく力強い証を持っています。福音を愛してるし、会長の模範によって私はめっちゃ良い教育を受けるように感動を与えられました。言葉にできないほどスミス会長に感謝しています。またユタ州で彼とスミス姉妹に会うのは楽しみにしている。

 
Hello everyone!  I am doing well and the humidity is still very much here!  Well the times are a changing and President Sekiguchi is now the man with the reins of this operation.   I was trying to think of a quote from a movie or something that everybody knows but I've been separated willingly from the world and I've forgotten just about everything. But he is a really cool guy and I've meet him a bunch of times since he came here which has been great.

A little food for thought.  There has been a lot  of separation and leaving recently.  President Smith went home, President Sekiguchi arrived, and the stake patriarch passed away.  We had his funeral over the last couple of days and it was full of tears and reminiscing for all of us.  But this is what I want to share.  At the funeral, Seza Kaichou (of the mission presidency) talked about Hayasaka Kyoudais return to heaven.  He said that even though the earthly separation is hard, the reunion on the other side is very, very joyful.  At that moment he shared a video of President and Sister Smith returning to their 5 children, 17 grandchildren and other loved ones.  They ran up to them with open arms, tears and tons of joy.  While death is hard we always have people waiting on the other side with open arms and big smiles.  God created a plan for all of us to return to him and be with our families.  Jesus Christ is the center of that plan.  He was the one that said "Here am I, send me" so that all of us could return to Him one day.  The church is true, God lives and loves us and I testify of these things in the name of Jesus Christ.  See you all next week!

 Elder Halverson

ハルバソン長老~日本仙台伝道部

No comments:

Post a Comment